Rabu, 11 Ogos 2010

Ramadhan Kariiiiiiiiim....


Segala Puji bagi ALLAH, saat ini kita ada di bulan Ramadhan. Bulan kemenangan dan penuh Rahmat. Bulan yang selalu ditunggu kehadirannya oleh hamba-hambanya yang soleh dan mendapat bagian dari `Inayah ALLAH. Tak terkecuali Nabi kita Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم serta para Sahabatnya. Ramadhan telah ditunggu kehadirannya sejak bulan Rajab. Segala persiapan dilakukan untuk menyempurnakan ibadah di dalam Ramadhan.

Alhamdulillah dapat kita bertemu kembali dalam bulan yang penuh kerahmatan. Moga-moga ramadhan kali ini akan memberi kita kekuatan untuk lebih mencari keredhaan-Nya..

RasuluLlah صلى الله عليه وآله وسلم pernah bersabda : "Sesungguhnya telah datang kepadamu bulan Ramadhan, bulan yang penuh Keberkahan. ALLAH telah mewajibkan atas kamu berpuasa. Di bulan Ramadhan dibuka segala pintu Surga dan dikunci segala pintu Neraka dan seluruh syaitan dibelenggu. Padanya ada suatu malam yang lebih baik dari seribu bulan. Barang siapa tidak diberikan kepadanya kebaikan malam itu maka sesungguhnya dia telah dijauhkan dari kebajikan."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan